Clasa a VIII-a Testare recapitulativă Intervale de numere reale

 


        Bun să vă fie anul școlar !

        Vă propun o testare referitoare la intervalele de numere reale !

        SI

        1. 5 <33 < 6 => 5 este cel mai mare nr întreg

        2. S = (-6) +(-5)+(-4)+(-3)+(-2)+(-1)+1+2+3+4+5 = -6

        3. [-6, 4] 

  

 4. [2,6]


       

             5. x < 17 / 2 => Ridicăm la pătrat și obținem x*x < 17/4 = 4,25 => x = {0,1,2}

             6. Distribuim factorul comun la termenii din paranteză =>

            8x – 10 x +20 ≤ 8=> -2x  -12 => 2x  12 => x  6 => x e (6, +)

        SII

        1. Modulul se explicitează încadrând cantitatea dintre barele modulului între valorile             negativă și pozitivă 

             -5 <  2x – 3 < 5  ꘡+3  => -2 < 2x < 8 ꘡:2 =>  -1 < x < 4  => x e (-1, 4) => D

        2.  (-5, 3] Ù  [-1, 7] = (-5, 7]   => A

        3. Explicităm modulul꘡x-1꘡ =  x-1, pentru x-1  ≥ 0 (x  ≥ 1 )

                                                  = -(x-1), pentru x-1  < 0 (x < 1 )

        Pt x   1: x – 1 = x- 1  => orice x ᗴ R  => x  ᗴ [1, +)

        Pt x < 1 =>  - x + 1 = x – 1 => 2 = 2x => x = 1 => dar 1 nu aparține (- ∞, 1)

        =>  ᗴ [1, +)  => B

        4. Pentru ca raportul 3 / x-1  0, în condițiile în care numărătorul este 3 și este pozitiv  

        => numitorul trebuie să fie negativ, adică x-1  0  =>  x   1 => x  ᗴ (- , 1), deoarece          x=1

        nu poate fi considerat, întrucât raportul nu ar există !  => B

        5. Deoarece a este o sumă de doi radicali din două numere ridicate la pătrat, știm că             rădăcina pătrată anulează radicalul, dar numerele ies în modul:  

        => a  = x + 3 + ꘡ x - 1  = x + 3 – ( x - 1 ) =  x + 3 - x + 1 = 4  => A 

        Modulul ꘡ x - 1 ꘡ =  x-1, pentru x-1  ≥ 0 (x  ≥ 1 )

                                   = -(x-1), pentru x-1  < 0 (x < 1 )

        Pentru că x  ᗴ (-3, 1)  => ꘡ x - 1 ꘡ =  - ( x - 1 )

        6.  Desfacem parantezele => 2x + 6 - 4 < 6 => 2x < 4 => x < 2 => x  ᗴ (- , 2)  => C

        SIII

        1. a. Numărul a = 1/3 - 1/5 + 1/5 - 1/8 + 1/8 - 1/13 + 1/13 - 1/21 = 1/3 - 1/21 = 2/7

            b. 2/7 > 1/4 si 2/7 <1/3  => 2/7  ᗴ (1/4, 1/3)

        2. Pentru mulțimea A: 1 ≤ (2x+5)/3 ≤ 3  ꘡3

            => 3  ≤ 2x + 5  ≤ 9  ꘡-5      =>   -2   ≤ 2x  ≤ 4  => -1  ≤ x  ≤ 2

            => A = [-1,2]

            Pentru mulțimea B: -1 < (2x+3)/5 < 1   ꘡5

            -5 < 2x + 3 < 5  ꘡-3  =>  -8 < 2x < 2   ꘡:2

            => B = (-4,1)                                                        



            Ո  Z = {-1,0,1,2}

            B Ո  N = {0}

            A Ù B = (-4, 2]

            Ո B = [-1,1)

            3. a. Notăm cu C - răspunsurile corecte și cu G - răspunsurile greșite.

                Prin urmare, vom avea următoarele ecuații

                C + G = 100  ꘡3         =>  3C + 3G = 300

                5C - 3G = 340                    5C - 3G = 340

            Adunând relațiile, obținem 8C = 640  = > C = 80 și G= 20

            b. Rescriem sistemul cu noul punctaj

                C + G = 100  ꘡3            =>  3C + 3G = 300

               5C - 3G = 450                      5C - 3G = 450

             Adunând relațiile, obținem 8C = 850  = > C  93,7

            Interpretând datele, aceasta înseamnă că pentru un punctaj mai mare de 450 trebuie să avem                   minim 94 de răspunsuri corecte.

            Verificăm 94 x 5 - 6 x 3 = 470 - 18 = 452 puncte

Comentarii