Clasa a VIII-a Calea de rezolvare a unei probleme

Dragii mei contacţi,

Aş dori să rămânem la cele 45 teste propuse pentru EN 2020, ale prof. Ionel Jitaru 

https://profesorjitaruionel.com/2018/01/30/sursa-edu-ro-45-modele-oficiale-edu-cu-rezolvari-bareme-pentru-pregatirea-evaluarii-nationale-2020-la-matematica-clasa-a-8-a-an-scolar-2019-2020-capacitate/

Astăzi vă supun atenţiei problema de geometrie plană din T25, subiectul III1

Punctul c) al problemei mi se pare extrem de interesant, deoarece ne demonstrează că:

 I. subpunctele unei probleme au rezolvări independente şi pot fi doar susţinute de ceea ce am dovedit la subpunctele anterioare !
Atenţie, dragi absolvenţi ! Acest lucru se întâmplă şi la EN !

II. în rezolvarea unei cerinţe, cum este aceasta de aflare a ariei unui triunghi, suntem puşi în situaţia de a alege perechea bază-înălţime corespunzătoare (sunt 3 astfel de perechi (posibile într-un triunghi), conform inspiraţiei şi antrenamentului nostru !

Desigur, ne dorim să alegem calea care ne conduce cel mai repede la rezultat. 
Desigur, e bine să arătăm că suntem perseverenţi şi mergem pe calea pe care noi o alegem până la obţinerea rezultatului !  
 
Vestea mai puţin bună este aceea că timpul de examen este limitat şi s-ar putea să nu ne ajungă !
Vestea bună este că ajungem la acelaşi rezultat !

Haideţi să vă conving că se obţine acelaşi rezultat ! 

Cine se încumetă să încerce şi cea de-a treia variantă ?!
 

Inspiraţie maximă la examen ! Şi pînă atunci .... mult antrenament !




 

Comentarii